Care este pachetul competentelor de munca cerute unui viitor angajat, asistent social sau personal din serviciile sociale după 2020?

2020logo_BlueCum va arata societatea de maine si cum ne pregatim copiii si tinerii pentru a gasi si mentine un loc de munca?

Care sunt competentele de baza (cele de munca, nu cele profesionale) care vor fi cerute unui angajat in viitor?

Forumul Economic Mondial a identificat 10 competente de munca cerute in viitor fiecarui angajat. Numai ca aceste competente nu sunt comportamente independente, ci de fapt sunt o imbinare eficinta a unor pachete de competente.

Iata care sunt cele 10 competente de care veti avea nevoie la locul de munca, dupa 2020:

  1. Gandirea flexibila – adica acea capacitate de a renunta la actiunile ineficiente si de a rezolva problemele in alt mod care sa duca la rezultatele dorite, capacitatea de a aborda strategii noi cu usurinta, de a vedea situatia in dezvoltare si a prezice rezultatul diferitelor variante, capacitatea de a selecta informatia si a gasi solutii rapind utilizand o diversitatea de abordari;
  2. Negocierea – adică acea capacitate de a gasi solutiile in care ambele parti castiga, capacitatea de a crea un compromis care sa avantajeze ambele parti, excluzand impunerea punctului de vedere asupra celorlalti;
  3. Orientarea spre servicii atunci cand munca ta implica o alta persoana (din interiorul echipei sau dintre beneficiarii/clientii serviciului) – adică acele competente care faciliteaza oferirea celui mai bun serviciu, utilizand resursele existente, intr-un timp cat mai scurt. Aceasta inseamna să actionezi proactiv si sa ai capacitate de a observa deopotriva detaliile si ansamblul, adica să lucrezi astfel incat sa fie evitata aparitia problemelor, sa menti persoana informata asupra modului de derulare a procesului de rezolvare a unei probleme pe care o are, sa ai capacitatea sa folosesti informatiile pe care le ai in cel mai eficient mod si sa te asiguri ca serviciul oferit are impactul pe care l-ai planificat;
  4. Capacitatea de a discerne si a lua o decizie – adica un pachet complex de competente interconectate, cum ar fi: capacitatea de a percepe si distinge detaliile unei situatii, capacitatea de a urma un proces cognitiv de analiza si selectare de concluzii, capacitatea de a formula o opinie sau de a face o distinctie critica asupra ideilor, oamenilor sau situatiilor, capacitatea de a evalua, compara si delibrea;
  5. Inteligenta emotionala – adica acea capacitate de a gestiona propriile emotii si de a identifica in mod corect emotiile celorlalti, constientizarea starilor interioare si interactivitatea sociala eficienta;
  6. Coorodnarea cu ceilalti – adica acea capacitate de a-ti organiza propria activitate prin corelarea acesteia cu intreg pachetul din care ea face parte, capacitatea de a face fata obstacolelor si de a mentine activitatea in miscare spre atingerea obiectivului, separarea sarcinilor si corelarea lor cu munca celorlati colegi relevanti pentru fiecare sarcina la un moment dat, capacitatea de a prioritiza activitatile astfel incat sa asigure derularea logica, fluida in raport cu intreg pachetul din care face parte;
  7. Capacitatea de a administra relatiile cu oamenii – adica acea capacitate de a asigura maximizarea eficientei si productivitatii interactiunii cu ceilalti pentru beneficiul tuturor;
  8. Creativitatea – capacitatea omului de a realiza noul, sub diferite forme, de a releva aspecte deosebite, necunoscute ale realitatii, de a elabora cai si solutii originale de rezolvare a poblemelor si a le exprima in forme personale inedite;
  9. Gandirea critica – adica acele competente care sustin un proces mental de analiza si evaluare a unei idei sau situatii, capacitatea de reflectie, de conexiune logica intre idei si argumente, de a intelge relvanta unor informatii sau cunostinte si de a construi argumente noi, precum si capacitatea de a distinge intre fapte, opinii si judecati;
  10. Rezolvarea problemelor complexe – adica o utilizare imbinata a tuturor celorlalte competente de mai sus;

 

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: